تراژدی تسلیحات آمریکایی باقی‌مانده در افغانستان

سه شنبه 30 شهريور 1400
8:55
Carroll

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ایران من ، هیل نیوز از باقی مانده تسلیحات آمریکایی در افغانستان خبر داد. در این گزارش آمده است: “کنت مک کنزی ، وزیر کل ایالات متحده در 30 آگوست ، هنگامی که از اتمام نهایی خروج آمریکا از افغانستان خبر داد ، گفت که نیروهای آمریکایی …

تراژدی تسلیحات آمریکایی باقی‌مانده در افغانستان https://myirannews.ir/بین-الملل/تراژدی-تسلیحات-آمریکایی-باقی‌مانده-د/ https://myirannews.ir/بین-الملل/تراژدی-تسلیحات-آمریکایی-باقی‌مانده-د/#respond Sun, 19 Sep 2021 02:15:33 0000 بین الملل به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ایران من ، هیل نیوز از باقی مانده تسلیحات آمریکایی در افغانستان خبر داد. در این گزارش آمده است: “کنت مک کنزی ، وزیر کل ایالات متحده در 30 آگوست ، هنگامی که از اتمام نهایی خروج آمریکا از افغانستان خبر داد ، گفت که نیروهای آمریکایی …

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ایران من ، هیل نیوز از باقی مانده تسلیحات آمریکایی در افغانستان خبر داد.

در این گزارش آمده است: “کنت مک کنزی ، وزیر کل ایالات متحده در 30 آگوست ، هنگامی که از اتمام نهایی خروج آمریکا از افغانستان خبر داد ، گفت که نیروهای آمریکایی باقی مانده سلاح های آمریکایی را در این کشور دریافت خواهند کرد.” “معلول”

او گفت: “این سلاح ها هرگز دوباره شروع نمی شوند.”

مک کنزی تنها سه نمونه از این ابزارها را ذکر کرد. 70 مین پی وی ، 27 خودروی تندرو (هاموی) و 73 هواپیما که مک کنزی گفته پرواز نمی کند.

رئیس جمهور آمریکا نام این هواپیما را ذکر نکرد و از سلاح های آمریکایی که واشنگتن به ارتش افغانستان منتقل کرده و توسط طالبان تصرف شده بود ، نامی نبرد.

در عوض ، مک کنزی به آنچه از ایالات متحده در افغانستان باقی مانده بود اشاره کرد ، جایی که در جنگ 20 ساله مورد استفاده قرار گرفت.

هیل گفت: “اما تعجب آور نیست که حتی قبل از اتمام خروج آمریکا از افغانستان ، کارشناسان قومیت ، نژاد ، مقدار و استفاده از سلاح هایی را که بر طالبان سقوط کرده بود ، تجزیه و تحلیل می کردند.” این سلاح حاوی اسلحه یا مهمات باقیمانده آمریکایی بود که طالبان از ارتش افغانستان گرفتند. »

برخی تحلیلگران می گویند اظهارنظرهای آنها در مورد نیاز به تجهیزات نظامی ایالات متحده در چند سال گذشته یا اعزام آنها به جنگ در افغانستان در طول جنگ مضر است و طالبان آنها را در دو ماه گذشته در افغانستان به ایالات متحده اخراج کرده است. غنیمت گرفته اند.

آمارهای ذکر شده در این تحلیل حیرت انگیز است. آمارهای وزارت دفاع آمریکا نشان می دهد که بیش از 5000 سلاح در افغانستان باقی مانده است. بیش از 1700 وسیله نقلیه و بیش از 80000 سلاح سبک از جمله سلاح هایی است که ایالات متحده نیروهای خود را تنها بین سال های 2016 تا 2017 به افغانستان منتقل کرده است.

ارتش افغانستان تا سال 2020 تقریبا 180 هواپیما و هلیکوپتر دارد

علاوه بر این ، بر اساس گزارش موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک ، تا سال 2020 ، ارتش افغانستان حدود 180 هواپیما و هلیکوپتر و همچنین 775 نوع سلاح مختلف در اختیار داشت ، اما با پیشرفت سریع طالبان در افغانستان ، چه تعداد سلاح وجود داشت. ؟ در دست گروه است؟ در حال حاضر سقوط مشخص نیست.

در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک پست چه کار خواهد کرد.

ایجاد برخی از این موارد برای طالبان بسیار دشوار است ، اما طالبان می توانند سلاح های کوچکتر و پیشرفته تری را به قدرت خود اضافه کنند.

توانایی بازیابی سلاح هایی که ایالات متحده گفته است آنها را منهدم کرده است

به غیر از سلاح های آمریکایی ، که تغییر نکرده اند ، سلاح های زیادی در افغانستان باقی مانده است ، از جمله سلاح هایی که واشنگتن می گوید توقیف شده اما می توان آنها را بازیابی کرد.

علاوه بر این ، برخی از کارشناسان می گویند اگرچه ممکن است ماشین ها برای استفاده در دسترس نباشند ، اما می توانند اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده نیروهای آمریکایی از سلاح ارائه دهند.

چین و پاکستان می توانند سیستم شکسته آمریکا را بازیابی کنند

در حالی که طالبان دیگر نمی توانند نفوذ آمریکا را ایجاد کنند ، چین و پاکستان که از نزدیک با طالبان متحد هستند می توانند این کار را انجام دهند. به عبارت دیگر ، اکنون این س isال مطرح است که آیا پاکستان و چین در مورد استفاده از این دستگاه بینش جدیدی یافته اند؟

دیفنس وان اخیراً گفته است که چین باید برنده جنگ 20 ساله در افغانستان باشد. هواپیماها و خودروهای زرهی رها شده توسط آمریکایی هایی که افغانستان را ترک کرده اند به چینی ها در درک و توسعه این سلاح ها کمک می کند.

به گفته تعدادی از کارشناسان که سالها در حال توسعه و آزمایش برخی از این سلاح ها بوده اند ، انتظار می رود چینی ها از این فرصت استفاده کرده و با استفاده از نقاط ضعف آمریکا سلاح های جدیدی را برای مشتریان خود ارسال کنند.

رادیوها و تجهیزات ارتباطی بر روی هواپیمای C-130 نیروی هوایی افغانستان نصب شده است که با طالبان سقوط کرده است. پنتاگون ثابت کرده است که سلاح ها را از بین می برد ، اما اگر برخی از قطعات آن با زمان و اراده کافی به دست دشمن بیفتد ، می توان آنها را یکی یکی مونتاژ کرد. همچنین ، اگر برخی یا همه این وسایل الکترونیکی به دست دشمن بیفتد ، می توان از آنها برای مقابله با مزاحمت سایبری استفاده کرد ، که راه اندازی آن تا کنون با مشکل مواجه شده است.

رویترز گزارش می دهد که ایالات متحده از سال 2003 تاکنون حداقل 600000 سلاح در اختیار ارتش افغانستان قرار داده است که شامل تفنگ M16 ، 162000 قطعه مهمات و 16000 دوربین مدار بسته شبانه است.

هیل گفت: “اول از همه ، باید توجه داشت که بسیاری از سلاح هایی که آمریکایی ها به ارتش افغانستان منتقل کردند غیر ضروری است.” این شیوه های بی وجدان نمی تواند به چین و پاکستان ایده جدیدی در مورد نحوه مبارزه ایالات متحده بدهد. علاوه بر این ، پاکستان دارای پیشرفته ترین تجهیزات فضایی و ارتباطی ایالات متحده مانند F-16 است. “شکی نیست که پاکستان به مردم چین و ارتش اجازه داد تا تمام قسمت های هواپیما و سایر سلاح های آمریکایی که اسلام آباد از ایالات متحده به دست آورده است را بازرسی کنند.”

در پایان ، تعداد زیاد سلاح هایی که ایالات متحده در افغانستان به جا گذاشته است یا حمله طالبان به افغانستان یکی از اولین گام هایی است که ایالات متحده برای خروج از افغانستان برداشته است.

انتهای پیام.


https://myirannews.ir/بین-الملل/تراژدی-تسلیحات-آمریکایی-باقی‌مانده-د/feed/ 0


[ بازدید : 26 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
به وبگاه جامع ویلاهای هوشمند جهان خوش آمدید.
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبگاه جامع ویلاهای هوشمند جهان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]